Haberler

Yıl 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008


HAVACILIK SEKTÖRÜNE VERİLEN METEOROLOJİK HİZMETLER ÇALIŞTAYI, 40 KURULUŞTAN 120 KİŞİNİN KATILIMI İLE İSTANBUL’DA YAPILDI

Havacılık sektörüne verilen meteorolojik hizmetlerin değerlendirildiği Havacılık Meteorolojisi Çalıştayı 20 Nisan 2010 tarihinde, 40 kurum ve kuruluştan yaklaşık 120 kişinin katılımı ile İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanı ISG Airport Hotel’de yapıldı.


Çalıştay’da bir konuşma yapan Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürü Mehmet Çağlar, geçmiş dönemlerde ve günümüzde güvenli uçuşun yapılabilmesi için meteorolojinin büyük önem arz ettiğini vurguladı. Meteorolojik hizmetleri iyi kullanan ülkelerin tarihte savaşları kazandığına da işaret eden Çağlar, meteorolojik tahminlere göre iyi bir planlama yapılmışsa, tahminler doğru gerçekleşmişse ve bunlar doğru kullanılmışsa, sonuçta ekonomik ve askeri başarının geldiğini görüyoruz dedi.


Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürü Mehmet Çağlar

Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğünün uluslararası sivil havacılık teşkilatının standartlarına uyarak, giderek kaliteyi artırdıklarını ve uçuş sektörünü güvenli uçuş yapacak hale getirdiklerini belirten Çağlar, bunlara ilave olarak kendilerini yenileme gayreti içerisinde olduklarını kaydetti.

Türkiye'de 61 havaalanı olduğunu söyleyen Çağlar, biz buralarda 24 saat meteorolojik hizmetleri kesintisiz olarak veriyoruz. 650 personelimizle 24 saat bayram-tatil demeden, gece-gündüz büyük bir özveri ile çalışıyoruz. Tabii bu hizmetleri verirken özelikle havaalanlarında, DHMİ Genel Müdürlüğü, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, hava yolu şirketlerinin pilotları ve hava trafik kontrolörleriyle bire bir iletişim halindeyiz. Günümüze kadar güvenli uçuş sağlansın diye gayret ettik. Bu konuda da başarılı olduk dedi.

Havacılık sektöründe belli bir gelirin olduğunu ifade eden Çağlar, bu geliri yatırımlara dönüştürmek önem arz ediyor. Biz de bunu önemsiyoruz. Havaalanlarındaki bütün gözlem sistemlerini otomatik hale getirip, hatta yedekli olarak da bunları planladık şeklinde konuştu.

İzlanda'daki yanardağ patlamasına da değinerek, volkanik patlamanın olduğu günden beri 24 saat kül bulutlarının dünyadaki gelişimi ve Türkiye'ye ne zaman gelebileceği konusunda çalışmalar yürüttüklerini belirtti.


ISG Genel Müdürü Gökhan Buğday

ISG (İstanbul Sabiha Gökçen) Genel Müdürü Gökhan Buğday’da konuşmasında, meteorolojiyle 1988 yılında dispatch olarak başladığı meslek hayatında tanıştığını ve uçuş güvenliği için meteorolojinin ne denli önemli olduğunu yakından bildiğini söyledi.

Devam eden programda, aşağıdaki konu başlıkları ve içeriğinde sunumlar yapıldı ve sektör temsilcileri ile karşılıklı fikir alışverişinde bulunulmuştur.

  • Havacılık Meteorolojisi ve Sektöre Sunulan Hizmetler,
      Sektöre Sunulan Hizmetler;
    • Sivil Amaçlı Hizmetler,
    • Askeri Amaçlı Hizmetler.
    • Gelişmeler
    • Yeni Terminal Tahmini,
    • Alçak Seviye Uçuşlarına Sunulan Hizmetlerin Standartlaştırılması.
    • Planlar ve Projeler
    • Alçak Seviye Önemli Hava Olayı Kartları (SWL)
    • THY En-Route Bilgi Görüntüleme
  • Havacılık Meteorolojisinin Uçuculuktaki Önemi (Kurum-Kuruluşlar),
  • HEZARFEN ve HELİMET Havacılık Meteorolojisi Web Sayfaları,
  • HEZARFEN
    • En son Metar,Taf,Sigmet,
    • NWP Ürünleri,
    • Yer ve Yüksek Seviye Kartları,
    • SWC Kartları,
    • Yüksek Seviye Rüzgar Kartları,
    • Meteogramlar,
    • Skew T Log P Diagramı,
    • Radar ve Uydu Görüntüleri,
    • Tanımlar, Açıklamalar ve Faaliyetler,
    HELİMET
    • Günlük ve Haftalık Değerlendirmeler,
    • En son Metar, Taf, Sigmet,
    • NWP Cros-Section Ürünleri,
    • Radar ve Uydu Görüntüleri (Google Earth Üzerinde).


  • TAF Uygulamaları,
  • Meydan tahmini (TAF) hazırlama ve yayınlama sorumluluğu, Meydan tahmini (TAF) periyotları,
    • Kısa Periyotlu TAF’lar,
    • Uzun Periyotlu TAF’lar.
    Meydan tahmini (TAF) ile verilen meteorolojik parametreler,
    • Yer Rüzgârı,
    • Hakim Rüyet,
    • Hava Durumu,
    • Bulut Bilgileri.
    ICAO (Uluslar arası Sivil Havacılık Örgütü)’ nün 51. Hava Seyrüsefer Planlama Gurubu Toplantısında alınan her havaalanında tek tip TAF hazırlama uygulaması,
    • İstanbul Atatürk Havaalanı için 30 saatlik TAF hazırlanması,
    • Sabiha Gökçen Havaalanı için ise, 24 saatlik TAF hazırlanması,
    • Diğer havaalanları ile ilgili TAF periyotlarının sektör temsilcileri ile değerlendirilmesi.
  • Havacılık Amaçlı Meteorolojik Verilere Ulaşım,
  • Meteorolojik Hava Durumu Sunumu


    Uçuş Yolu Programı


  • Pilot Raporları ve Hazırlanması,
  • Rutin Uçak Gözlemleri (ARP)
    • Hava Sıcaklığı,
    • Rüzgar Yönü ve Hızı,
    • Türbülans,
    • Buzlanma,
    • Nem,
    • Ek Bilgiler ,
    • Cb bulutu,
    • Tırmanma ve Yaklaşma Sahasındaki,
    • Rüzgar shear’i ile bulut taban ve tepe irtifaları.
    Rutin Olmayan Uçak Gözlemleri (ARP)
    • Şiddetli Türbülans,
    • Şiddetli Buzlanma,
    • Şiddetli Dağ Dalgası,
    • Kuvvetli Toz veya Kum Fırtınası,
    • Volkanik Kül Bulutu,
    • Volkanik Aktivite veya Patlama,
    • Cb Bulutu ( Dolu, Rüzgar Sheari).
  • Kurumlar arası Karşılıklı Eğitimler,
  • Kurum Personeli Eğitimleri
    • Havacılık I (METAR ve SPECI uygulamaları),
    • Havacılık II (TAF-TREND Uygulamaları),
    • İşbaşı Eğitimleri,
    • Uçuculuk İçin Önemli Meteorolojik Olaylar,
    • Analiz ve Havacılık Teknikleri.
    Uluslar arası Eğitimler


    Kurumlar arası Eğitimleri


konularında sunumlar yapılarak karşılıklı bilgi alışverişinde bulunuldu. Her sunum sonrası yapılan müzakerelerde Kurum ve Kuruluşların Sektör Temsilcileri görüş ve önerilerini sunmuşlardır.

20 Nisan 2010

 


Haber Listesine / Geriye Dön